lunes, 27 de febrero de 2012

UNIT 7 : PLANTS


Natural and Social Science 1
Unit 7 : Plants


  
Estimados padres o tutores:

Vuestro hijo/a va a empezar la Unidad 7 de su libro de Conocimiento del Medio Macmillan Natural and Social Science 1. La unidad trata de las plantas (Plants) y en ella aprenderá a:

·   saber que las plantas son seres vivos y a distinguir diferentes tipos de plantas
·   comprender la importantes que son la luz, el aire y el agua para ellas
·   distinguir las partes de una planta
·   entender las etapas básicas del ciclo de vida de las plantas
·   observar algunas plantas de la zona en que reside
·   saber cuáles son las partes comestibles de las plantas

En esta unidad también hará un experimento sobre el crecimiento de las semillas e investigará qué condiciones necesitan las plantas para poder crecer. La clase recitará la rima Plants para repasar el vocabulario clave de la unidad en contexto. Animad a vuestro niño/a para que la escuche mientras mira el Picture dictionary en la página 132 de su libro.

Plants (CD pista 24)
a tree... a bush... a flower... grass... a plant... a seed... leaves... a cactus... fruit …

La clase también cantará la canción Plant a little seed.

Plant a little seed (CD pista 25)    
Plant a little seed down in the ground
The Sun shines down big and round
The rain falls down
and the air blows all around
The plant begins to grow
The plant begins to grow
up up up up to the sky!

Los deberes para esta unidad consisten en que investigue las plantas que crecen en su entorno cercano. Salid con vuestro hijo/a por los alrededores de vuestra casa y animadlo/a para que dibuje los árboles, los arbustos, la hierba y las flores de su ciudad.
Gracias de nuevo por contribuir a que se divierta y aprenda lo más posible en esta asignatura. Espero que disfrutéis juntos de esta unidad.


Un cordial saludo,


____________________________________________________




Natural and Social Science 1

UNIT 7

Dear Parent / Carer,

Your child is about to start unit 7 of their Science coursebook Macmillan Natural and Social Science 1. The topic of this unit is Plants. In this unit, your child will learn to

·         recognise plants as living things and learn to distinguish different types of plants
·         understand the importance of sunlight, air and water for plants
·         distinguish the parts of a plant
·         understand the basic stages of plant life cycles
·         observe plants in the local environment
·         identify the edible parts of plants

Additionally in this unit, your child will conduct an experiment about growing seeds and investigate the conditions plants need for growth. They say the Plants chant. This chant allows your child to review the key vocabulary of the unit in context. Encourage your child to listen to the chant while looking at page 132 of the Picture dictionary.

Plants chant (CD track 24)
a tree... a bush... a flower... grass... a plant... a seed... leaves... a cactus... fruit …

They will also sing the song Plant a little seed

Plant a little seed (CD track 25)     
Plant a little seed down in the ground
The Sun shines down big and round
The rain falls down
and the air blows all around
The plant begins to grow
The plant begins to grow
up up up up to the sky!

Your child’s homework for this unit is to investigate plants in the local environment. Go outside with your child to look around the area near home and encourage them to draw any trees, bushes, flowers and grass in the locality.

Thank you again for making your child’s contact with Science as enjoyable and successful as possible. I hope that you and your child enjoy this unit and the whole course.

With best wishes,




Class Science teacher